Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky a ubytovací řád
Provozovatel objektu "U dědečka včelaře" a "GUALDO" a poskytovatel služeb:
GEOKEY s.r.o., IČ 24213977, DIČ CZ24213977
se sídlem Žebětín č. ev. 1081, 641 00 Brno
kontaktní tel. č.: +420 608 714 219
kontaktní e-mail: info@nehotel.cz
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 75079
zastoupená Bc. Martinem Šteffanem, jednatelem
jako poskytovatel pronájmu nemovitostí (dále jen jako "poskytovatel").
Výkladová ustanovení
Pokud z kontextu nevyplývá něco jiného, mají níže uvedené výrazy dále v těchto všeobecných a ubytovacích podmínkách následující význam:
Objednatel: Objednatelem se rozumí osoba, která u poskytovatele svým jménem a na svůj účet a svou odpovědnost objedná pronájem nemovitých či movitých věcí.
Host: Hostem se rozumí osoba, která si pronájem movitých či nemovitých věcí u poskytovatele osobně neobjednala, ale tyto nemovité či movité věci užívá spolu s objednatelem, na základě a v souladu s jeho objednávkou.
I.
Obecná právní ujednání
- V těchto všeobecných obchodních a ubytovacích podmínkách (dále též jako "VOP") jsou stanoveny některé další podmínky a ustanovení (vedle konkrétních smluv), za kterých provozovatel poskytuje krátkodobý pronájem movitých věcí a nemovitých věcí (objekty, prostranství, prostory) za účelem ubytování nebo školící nebo konferenční činnosti druhé smluvní straně jako objednateli a jeho hostům (souhrnně také jako "klienti"), a to ve smyslu v tomto směru uzavřených smluv o pronájmu movitých věcí a nemovitých věcí "U dědečka včelaře" a "GUALDO" (dále také jako "smlouva/y") s objednateli těchto pronájmů, tj. s fyzickou nebo právnickou osobou, která pronájem poskytovatele objednává.
- Tyto podmínky tvoří nedílnou součást všech předsmluvních ujednání a uzavřených smluv týkajících se poskytování pronájmu nemovitostí včetně standardizovaných smluv poskytovatele, v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Není-li některé ustanovení výslovně upraveno, postupuje se dle příslušných ustanovení občanského zákoníku. V případě rozporu ustanovení smluv a ustanovení těchto VOP mají individuální smluvní ustanovení přednost před ustanovením VOP. Poskytovatel si vyhrazuje právo uvést ve svých nabídkách a/nebo reklamních materiálech i jiné podmínky, které mají přednost před těmito VOP.
- Tyto VOP se stávají součástí smluvních ujednání poskytovatele a objednatele okamžikem zahájení jednání mezi poskytovatelem a objednatelem a součástí smluv okamžikem jejich uzavření, v případě uzavření smlouvy prostřednictvím webové stránky www.nehotel.cz odesláním objednávky, čímž dochází k potvrzení ze strany objednatele, že se s těmito VOP seznámil a že s nimi bez výhrad souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
- Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje objednatel, který je spotřebitelem (dále též "objednatel – spotřebitel"), tedy ten, který při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, a objednatel, který spotřebitelem není (dále též "objednatel – podnikatel"), tedy ten, který uzavírá smlouvu za účelem svého podnikání. Uvede-li objednatel v objednávce své identifikační číslo, bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená v těchto obchodních podmínkách pro objednatele – podnikatele.
- Poskytovatel nezávazně nabízí pronájem nemovitých a movitých věcí klientům prostřednictvím svých internetových stránek www.nehotel.cz, prostřednictvím schválených zprostředkovatelů a pomocí reklamních materiálů (dále jen "nabídka"). Údaje obsažené v nabídce mají pouze informativní charakter, jedná se tak o výzvu k podání nabídky Tato indikativní nabídka není nabídkou ve smyslu § 1731 nebo § 1732 občanského zákoníku, ani se nejedná o veřejný příslib dle § 1733 občanského zákoníku. Z této indikativní nabídky nevzniká klientovi nárok na uzavření smlouvy o pronájmu. Nabídka je platná po dobu a za podmínek v ní uvedených, přičemž poskytovatel si vyhrazuje právo jednostranně měnit či upřesňovat konkrétní podmínky dané nabídky před uzavřením smlouvy o pronájmu.
- Tyto VOP může provozovatel v plném a neomezeném rozsahu doplňovat a měnit elektronickou formou. V případě, že k takovéto změně dojde, bude nová verze VOP umístěna na internetových stránkách provozovatele a zaslána klientovi, se kterým probíhá proces rezervace pronájmu. Změna těchto VOP nabývá účinnosti okamžikem zveřejnění nebo doručením jejich aktuálního znění klientovi. V případě nesouhlasu klienta se zveřejněnou změnou VOP je klient oprávněn písemně vypovědět uzavřenou smlouvu ve čtrnáctidenní výpovědní době ode dne zveřejnění nového znění VOP nebo pokračovat ve smluvním vztahu dle původního znění VOP, to však jen s výslovným souhlasem poskytovatele.
- Po řádně vystavené a podané objednávce nebo podaném závazném požadavku na rezervaci je objednatel tímto dokumentem vázán. K uzavření smluvního vztahu mezi poskytovatelem a objednatelem dochází až při závazném potvrzení objednávky služeb poskytovatelem, tedy až při potvrzení konkrétního termínu i konkrétního rozsahu objednaných služeb.
- Poskytovatel se zavazuje zabezpečit objednateli služby v potvrzeném rozsahu a kvalitě a objednatel je povinen zaplatit poskytovateli smluvenou cenu. Podmínky smluvního vztahu platí pro všechny osoby objednatele, tedy i hosty účastnící se konané akce ve smyslu uzavřené smlouvy, kdy za dodržení smluvních podmínek ze strany těchto osob odpovídá přímo objednatel.
- Před zasláním objednávky prostřednictvím objednávkového formuláře je objednateli umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost objednatele zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle objednatel poskytovateli kliknutím na tlačítko "Objednávka zavazující k platbě". Údaje uvedené v objednávce jsou poskytovatelem považovány za správné.
- Poskytovatel neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení objednateli potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty objednatele uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce.
- Poskytovatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky požádat objednatele o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
- Cenou pronájmu se rozumí cena uvedená ve smlouvě s tím, že celková cena objednaných pronájmů vychází z ceníku provozovatele platným ke dni vzniku smluvního vztahu. Celková cena za poskytnutí pronájmu je uvedena ve smlouvě či v potvrzení objednávky a je tvořena veškerými souvisejícími peněžitými plněními, jako jsou daně, poplatky a obdobná peněžitá plnění. Obsah a jednotkové ceny nabízených pronájmů vzal objednatel před uzavřením vzájemného smluvního vztahu v celém rozsahu a bez výhrad na vědomí. Platný ceník provozovatele je rovněž zveřejněn na internetových stránkách provozovatele, nacházejících se na webové adrese www.nehotel.cz. Slevy, vyhlášené poskytovatelem po datu uzavření smlouvy, nezakládají právo objednatele na zlevněnou cenu.
- V případě, že cena kterékoliv pronájmu bude hrazena individuálně ze strany hostů, a nikoliv přímo ze strany objednatele, přebírá objednatel veškerou odpovědnost za řádnou a včasnou úhradu ceny takto poskytnutých pronájmů. Objednatel tedy ručí poskytovateli za úhradu veškerých závazků hostů v rámci jím poskytnutého pronájmu.
- Požaduje-li poskytovatel zálohu na objednané pronájmy, je objednatel povinen tuto zálohu poskytovateli řádně a včas uhradit; úhradou zálohy se rozumí připsání příslušné částky na bankovní účet poskytovatele, není-li dohodnuto jinak. Nebude-li záloha objednatelem řádně a včas uhrazena, vyhrazuje si poskytovatel právo zrušit sjednanou rezervaci pronájmu s okamžitou platností a požadovat po objednateli odpovídající storno poplatky dle smlouvy a těchto podmínek.
- Objednatel se zavazuje uhradit daňový doklad (fakturu, vč. zálohové faktury) ve lhůtě splatnosti v něm uvedeném nebo v termínech splatnosti dle uzavřené smlouvy; není-li sjednáno jinak, činí lhůta splatnosti sedm (7) dnů od jeho vystavení.
- Jakékoliv nesrovnalosti daňového dokladu (faktury) musí být objednatelem reklamovány v písemné formě, a to do tří (3) dnů od data jeho obdržení. V případě, že je ze strany poskytovatele uznána reklamace daňového dokladu (faktury) za oprávněnou, je splatnost předmětného daňového dokladu (faktury) odložena a částka uvedená v reklamovaném daňovém dokladu (faktuře) bude splatná ve lhůtě splatnosti uvedené v nově vystaveném daňovém dokladu (faktuře). Reklamovaný daňový doklad (faktura), u kterého poskytovatel shledá reklamaci za neoprávněnou, je splatný v původním termínu splatnosti uvedeném na reklamovaném daňovém dokladu (faktuře).
- Stornem se vždy rozumí zrušení, odklad nebo úpravy potvrzené objednávky. Storno objednávky je objednatel povinen uplatnit výhradně v písemné či e-mailové formě přímo u poskytovatele.
Storno podmínky pro pronájem
- Objednatel může zrušit rezervaci písemně nebo e-mailem.
- Storno poplatky: ceny za stornované pronájmy vč. DPH (dále jen "storno částka"), a to:
- Storno 60 a více dnů před zahájením pronájmu … bezplatné, plná refundace zaplacené zálohy;
- Storno 30 až 59 dnů před zahájením pronájmu … 15 % částky zaplacené zálohy;
- Storno 3 až 29 dnů před zahájením pronájmu … 50 % částky zaplacené zálohy;
- Storno méně než 3 dny před zahájením pronájmu … 100 % částky zaplacené zálohy.
- Při určení počtu dní zbývajících do dne nástupu na ubytování a/nebo objednaného pronájmu pro účely výpočtu výše uvedeného storno poplatku se do tohoto počtu dní započítává i den, kdy došlo k doručení písemné výpovědi nebo odstoupení druhé smluvní straně, nezapočítává se však do něj den nástupu na pronájem.
- Storno poplatek bude objednateli vyúčtován daňovým dokladem (fakturou) se sedmidenní splatností.
- Poskytovatel si plně vyhrazuje právo změny cenových ujednání objednávky v případě jakýchkoli pozdějších změn rozsahu podané objednávky ze strany objednatele. V této souvislosti bere objednatel na vědomí zejména skutečnosti, že v důsledku případného pozdějšího storna (zrušení) části objednaných pronájmů může dojít rovněž ke ztrátě dříve dohodnutých slev a nabídnutých nadstandardních pronájmů (tj. zbývající rozsah pronájmů bude v těchto případech poskytovatelem účtován za použití jejich standardních cen dle platných ceníků poskytovatele).
- Dojde-li k okolnostem na straně objednatele, na jejichž základě objednatel zcela nebo zčásti nevyužije pronájmy objednané a zaplacené u poskytovatele, nevzniká objednateli, pokud není dohodnuto jinak, nárok na úhradu nebo slevu z ceny těchto nevyužitých nebo částečně nevyužitých pronájmů a poskytovateli vzniká nárok na uhrazení 100 % celkové ceny pronájmu a/nebo pronájmů uvedených v objednávce.
- Poskytovatel není povinen poskytnout objednateli plnění nad rámec již předem potvrzených a zaplacených pronájmů.
- Každá ze smluvních stran je oprávněna od smlouvy odstoupit za podmínek a z důvodů stanovených zákonem nebo smlouvou. Poskytovatel je oprávněn odstoupit s okamžitou účinností od smlouvy (v celém rozsahu nebo částečně) v případě, že objednatel poruší smlouvu podstatným způsobem, nebo i přes upozornění opakovaně poruší kteroukoliv povinnost ze smlouvy nebo dobré mravy, nebo pokud bude objednatel v prodlení s úhradou jakékoli dlužné částky více než deset (10) dnů po termínu splatnosti.
- Není-li poskytovatel při veškerém svém úsilí schopen dostát sjednaným podmínkám v důsledku zásahu vyšší moci, má bez dalšího právo od smlouvy odstoupit, nedohodnou-li se strany jinak. Vyšší mocí se rozumí zejména válka, mobilizace, konfiskace, stávka, výluka, poškození objektu a jeho zařízení následkem živelních pohrom či při vnitřních nepokojích, vývozní a dovozní omezení, exploze, epidemie, nedostatek materiálu zapříčiněný z výše uvedených důvodů; v případě zásahu vyšší moci není objednatel oprávněn uplatňovat vůči poskytovateli žádné sankce či ekvivalentní nároky. Za vyšší moc se považuje i vládní opatření na ochranu veřejného zdraví (včetně vyhlášení nouzového stavu). Smluvní strany současně sjednávají, že poskytovatel nenese odpovědnost za prodlení s poskytnutím pronájmu po dobu trvání objektivních skutečností, které nebylo možné v době podpisu této smlouvy předvídat a které daná smluvní strana nezapříčinila a v důsledku kterých se objektivně zvýší obtížnost plnění smluvních závazků, např. omezení výrobních kapacit po pandemii, v návaznosti na pandemii i ve vztahu k subdodavatelům, kdy není poskytovatel schopen ovlivnit včasný termín poskytnutí pronájmu.
- Nebude-li poskytovatel schopen dostát sjednaným závazkům dle smlouvy z důvodů ležících výlučně na straně poskytovatele, uhradí objednateli jemu prokazatelně způsobenou škodu, které nebylo možné zabránit, zejména účelně vynaložené výdaje související se zrušenou akcí ve smyslu smlouvy. Smluvní strany se v této souvislosti výslovně dohodly, že objednatel je povinen neprodleně a řádně uplatnit u poskytovatele nárok na náhradu škody, nejpozději však do pěti (5) pracovních dnů po původně sjednaném dni začátku neuskutečněné akce. Poskytovatel je v tomto případě povinen současně vrátit objednateli případně složenou zálohu, a to v termínu nejpozději do pěti (5) pracovních dnů ode dne oznámení o zrušení pronájmu, nejpozději však do pěti (5) pracovních dnů po původně sjednaném dni začátku neuskutečněného pronájmu.
- Smluvní strany berou na vědomí, že odpovědnost objednatele i hostů objednatele se řídí ustanovením § 2894 a násl. občanského zákoníku. Škoda bude nahrazena v penězích, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. V případě, že bude škoda způsobena hosty a hosté uplatněnou škodu bezodkladně neuhradí, zavazuje se objednatel tuto škodu v celém rozsahu uhradit.
- Za případné škody způsobené na majetku zodpovídá objednatel spolu s příslušným hostem, resp. přítomným hostem, kteří jsou povinni společně a nerozdílně vzniklou škodu uhradit v celém rozsahu dle aktuálních cen souvisejících s pořízením nového vybavení, jež bylo dotyčnou osobou poškozeno, resp. znehodnoceno. Objednatel spolu s příslušným hostem, resp. přítomným hostem, hradí veškerou způsobenou škodu (pokud neprokáží, že škodu nezavinili), včetně náhrady ušlého zisku ve výši platné ceny za poskytnutí daného pronájmu / užití daného zařízení, po celou dobu, po kterou budou dotčené prostory, prostranství nebo části nemovitosti vyřazeny z provozu. Tuto povinnost má objednatel spolu s příslušným hostem i v případě, že škodu způsobí děti nebo jiné osoby účastnící se akce objednatele, případné návštěvy objednatele a přítomných hostů.
- Objednatel je povinen zajistit, aby odpovědná osoba ze strany objednatele, tj. v první řadě sám objednatel, případně objednatelem výslovně ustanovený host a v situaci, kdy objednávku činí právnická osoba, fyzická osoba, která za právnickou osobu objednávku učinila (v případě jakýchkoliv pochybností též jednatel či statutární orgán právnické osoby), byla osobně přítomna po celou dobu konání dohodnuté akce a mohla potvrdit rozsah poskytnutých pronájmů a garantovat rovněž i veškeré vystavené účty vztahující se k objednané akci.
Uživatelský účet
- Na základě
registrace objednatele provedené na webové stránce poskytovatele může
objednatel přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní
může objednatel provádět objednávání pronájmů (dále jen "uživatelský účet"). Rovněž může objednatel provádět objednávání pronájmu bez registrace přímo z webového rozhraní poskytovatele. - Při registraci na webové stránce a při objednání pronájmu je objednatel povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je objednatel při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Poskytovatel je oprávněn obrátit se na objednatele za účelem ověření aktuálnosti, resp. správnosti poskytnutých údajů a žádat o poskytnutí dodatečných informací. V případě, že bude mít poskytovatel podezření na zneužití údajů objednatele, má právo dle svého uvážení odmítnout žádost objednatele o provedení změny jeho údajů. Údaje uvedené objednatelem v uživatelském účtu a při objednávání pronájmu jsou prodávajícím považovány za správné. Při uvedení nepravdivých a/nebo neúplných údajů nese objednatel veškerou odpovědnost za újmu tímto způsobenou.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Objednatel je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
- Objednatel není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
- Poskytovatel je oprávněn zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy objednatel svůj uživatelský účet déle než jeden (1) rok nevyužívá, či v případě, kdy objednatel poruší své povinnosti ze smlouvy (včetně VOP).
- Objednatel bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení poskytovatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob. Objednatel bere na vědomí, že poskytovatel je oprávněn přerušit bez náhrady přístup k uživatelskému účtu za účelem provedení nutných oprav či údržby jeho hardwarového a softwarového vybavení.
- Objednatel bere na vědomí, že poskytovatel žádným způsobem nenese odpovědnost za užití přihlašovacího jména nebo hesla třetí osobou.
- Objednatel se zavazuje v případě ztráty či zneužití přihlašovacího jména nebo hesla třetí osobou tuto skutečnost neprodleně písemně nahlásit poskytovateli. Po obdržení takové informace zablokuje poskytovatel uživatelský účet.
- Objednatel bere na vědomí, že ve vztahu k poskytovateli je zavázán i z úkonů provedených za použití jeho přihlašovacího jména a hesla třetí osobou.
- Objednatel bere na vědomí, že v případě porušení závazků vyplývajících ze smluvního vztahu s poskytovatelem včetně těchto VOP je poskytovatel oprávněn odstoupit od smlouvy s objednatelem a omezit objednateli přístup k uživatelskému účtu.
- Pokud bude chtít objednatel svůj uživatelský účet zrušit, může tak učinit kdykoliv zasláním písemného sdělení na e-mailovou adresu poskytovatele info@nehotel.cz.
Dárkové poukazy
- Dárkové poukazy je možné objednat a uplatnit výhradně na webu: https://nehotel.cz, nebo prostřednictvím e-mailu: info@nehotel.cz.
- Dárkové poukazy jsou přenositelné a mohou být uplatněny jakoukoliv osobou. Jejich hodnotu nelze vyplatit zpět. Lze je uplatnit jen řádnou směnou za pronájmy a s podmínkami uvedenými na dárkovém poukazu.
- Dárkový poukaz obdržíte na Vámi uvedenou e-mailovou adresu po připsání platby na náš bankovní účet.
- Dárkový poukaz může být uplatněn pouze při dodržování těchto VOP a ubytovacího řádu.
II.
Práva a povinnosti smluvních stran
- K základním právům objednatele patří:
- právo na řádné poskytnutí smluvně sjednaných a zaplacených pronájmů;
- právo být seznámen s případnými změnami ve smluvně sjednaných pronájmech;
- právo na reklamaci vad poskytnutých pronájmů v souladu s těmito VOP;
- právo na ochranu svých osobních údajů i údajů jeho hostů;
- právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě čtrnácti (14) dnů ode dne uzavření smlouvy. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno v písemné formě. Ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy dle tohoto bodu VOP je zakázáno, aby objednatel hradil zálohy a jiná plnění nebo jejich zajištění. Toto ustanovení platí pouze pro objednatele – spotřebitele;
- právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu; věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je České obchodní inspekce (www.coi.cz). Toto ustanovení platí pouze pro objednatele – spotřebitele;
- objednatel, který si sjedná smluvní vztah distančním způsobem (např. přes internet) a je spotřebitelem, může k řešení eventuálního sporu využít platformu pro řešení sporů online. Podrobnější informace o podmínkách řešení sporu online jsou uvedeny na http.//ec.europa.eu/odr. Toto ustanovení platí pouze pro objednatele – spotřebitele;
- K základním povinnostem objednatele patří zejména:
- povinnost poskytnout poskytovateli součinnost, která je potřebná k řádnému zabezpečení a poskytnutí služeb, zejména úplné a pravdivé vyplnění potřebných formulářů a předložení potřebných dokladů;
- povinnost zajistit u dětí a osob mladších patnácti (15) let patřičný zodpovědný doprovod a dohled dospělého účastníka v průběhu konaného pronájmu, obdobně zajistit doprovod a dohled osob, jejichž zdravotní stav to vyžaduje;
- povinnost nahlásit poskytovateli účast cizích státních příslušníků;
- povinnost zaplatit cenu objednaných pronájmů dle smlouvy;
- povinnost řídit se pokyny poskytovatele nebo jiné určené osoby a dodržovat stanovené povinnosti, dodržovat veškeré právní předpisy a další ujednání (smluvní ujednání, VOP, příslušné provozní řády apod.);
- povinnost zdržet se jednání, které by mohlo ohrozit, poškodit nebo omezovat ostatní klienty poskytovatele nebo poskytovatele samotného;
- povinnost uhradit event. škodu, kterou způsobí objednatel, resp. klienti, v objektu pronájmu a jeho areálu.
- Objednatel i veškeré další osoby účastnící se akce, tj. klienti, jsou povinni řídit se těmito VOP, vyvěšenými protipožárními směrnicemi, provozními řády jednotlivých zařízení, jakožto i pokyny personálu objektu, pokud je na místě přítomen. Objednatel se zavazuje dohlížet na chování klientů a hostů, tedy veškerých dalších osob účastnících se pronájmu a nést odpovědnost za případné porušení sjednaných povinností.
- Uzavřením smlouvy se objednatel zavazuje veškerá zařízení, jakož i celý objekt a přilehlé pozemky, užívat výhradně a jen v souladu s těmito VOP, provozními řády, směrnicemi a smlouvou.
- Objednatel, resp. klienti, jsou povinni užívat příslušné předměty pronájmu ohleduplně a přiměřeně jejich určení, výhradně způsobem, který je zcela v souladu s veškerými nájemními a provozními řády objektu a nevylučovat z užívání jiné oprávněné osoby pobývající v objektu, resp. účastnící se pořádané akce. S ohledem na skutečnost, že objekt GUALDO se nachází v historickém centru, je objednatel povinen plnit řádně všechny zákonné povinnosti z této skutečnosti vyplývající, zejména je povinen pečovat o zachování objektu, udržovat objekt v dobrém stavu, chránit jej před ohrožením, poškozením, znehodnocením nebo odcizením a počínat si tak, aby nezpůsobil nepříznivé změny stavu objektu nebo jeho prostředí a neohrožoval zachování a vhodné společenské uplatnění objektu. Splnění těchto povinností se objednatel zavazuje zajistit i u osob přítomných pronájmu.
- Objednatel bere na vědomí, že v celém rozsahu odpovídá za dodržování veškerých právních předpisů souvisejících s pronájmem nemovitých a movitých věcí, zejména se objednatel zavazuje zajistit splnění veškerých požadavků vyplývajících ze stavebních, protipožárních, zdravotnických, hygienických a bezpečnostních předpisů, předpisů o přestupcích, předpisů o ochraně veřejného zdraví, a dále předpisů na ochranu životního prostředí. Objednatel zejména odpovídá za dodržování bezpečného průběhu konaného pronájmu, nenarušování veřejného pořádku, za patřičné usměrnění hostů a za striktní dodržování nočního klidu (v době od 22:00 hod místního času do 6:00 hod místního času). Objednatel se tímto zavazuje nést všechny sankce, pokuty, resp. jakékoli jiné následky vyplývající z případného porušení (ze strany objednatele a/nebo hostů) výše uvedených právních předpisů, resp. kterýchkoliv požadavků na bezpečný a řádný průběh pronájmů, včetně těch, jež budou v souvislosti s pronájmem případně uloženy přímo poskytovateli. Smluvní strany se tedy výslovně dohodly, že případné finanční či jiné postihy vyplývající ze stížností třetích osob/orgánů státní a veřejné správy, případně uložené v souvislosti s konanou akcí dle této smlouvy, přejímá a nese v plné míře výhradně objednatel.
- Děti a mladiství nesmějí být ponecháni bez dozoru dospělých osob, a to ani ve společných prostorách, prostranstvích, zahradách či v blízkosti pronajatých vodních ploch.
- Objednatel, resp. klienti, jsou oprávněni užívat pouze příslušné pronajaté prostory a prostranství objektu, a to výhradně ve sjednaném rozsahu a pouze po dobu stanovenou uzavřenou smlouvou.
- Bez výslovného souhlasu poskytovatele nesmí být v předmětech pronájmu instalována jakákoliv technická a elektrická zařízení (např. instalace dodatečné ozvučovací techniky, kamerových systémů apod.) a nesmí být zasahováno do stávajících technických parametrů a vybavení prostor a venkovních prostranství.
- Klienti nesmí v/na předmětech pronájmu provádět bez souhlasu poskytovatele jakékoliv změny, úpravy, opravy, přemísťování vybavení apod. Klienti nejsou oprávněni provádět jakékoliv zásahy do elektrické sítě, dalších rozvodů a jiných zařízení objektu.
- Klienti mají právo připojit svá elektronická zařízení pomocí kabelu či Wi-Fi k síti objektu, pokud je jí vybaven. Klienti nesmí využívat připojení k nelegální činnosti a nesmí napadat či jinak měnit bezpečnostní opatření poskytnuté sítě. Poskytnutá síť je chráněna pouze na základní úrovní poskytované operátorem. Poskytovatel nepřebírá žádnou odpovědnost v případě vzniklých škod na počítači objednatele a jeho hosta. Poskytovatel doporučuje používat pro přístup k internetu vlastní firewall. Za účelem kontroly řádného užívání sítě vede poskytovatel záznamy o jejím užívání.
- V předmětech pronájmu nesmí klienti bez předchozího výslovného povolení poskytovatele používat jakékoli vlastní elektrické spotřebiče, vyjma drobných spotřebičů sloužících k osobní hygieně, případně notebooků a nabíjecích adaptérů pro drobnou elektroniku, za podmínky odpovídajícího technického stavu a řádného použití těchto zařízení.
- Objednatel odpovídá za dodržování bezpečného průběhu konaného pronájmu/pronájmů, zejména za patřičné usměrnění hostů, za dodržování požárních a veškerých ostatních právních předpisů ČR nebo země, ve které se předmět pronájmu nachází.
- Objednatel, jeho hosté a veškeré osoby účastnící se pronájmu, tj. klienti, jsou povinni dodržovat zásady hygieny, čistoty a pořádku ve všech prostorách a prostranstvích, kam mají přístup, a šetrně nakládat s veškerým inventářem (vnitřním i venkovním) objektu pronájmu.
- Objekt pronájmu je nekuřácký včetně všech přilehlých prostor a sportovně relaxačních zařízení. Místa určená ke kouření jsou vyznačena. Mimo takto vyznačená místa je přísně zakázáno kouřit a odhazovat nedopalky. V případě porušení tohoto zákazu má poskytovatel právo účtovat objednateli i ubytovaným hostům smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč (slovy: dvacet tisíc korun českých) za ohrožení požární bezpečnosti.
- Ve všech areálech včetně přilehlých pozemků platí zákaz rozdělávání jakéhokoli otevřeného ohně mimo místa k tomu poskytovatelem výhradně určená. Místa k rozdělání ohně (ohniště, grill stanoviště) je možné využít výhradně s předchozím výslovným souhlasem poskytovatele a pouze na/v k tomu výslovně vyhrazených místech.
- Ve všech areálech, včetně přilehlých pozemků, platí zákaz – a to mimo případy předchozího výslovného svolení poskytovatele – instalace, použití a vypouštění jakékoli zábavní a jiné pyrotechniky (tj. pyrotechniky v jakékoliv formě, zejména ohňostrojů, rachejtlí, petard, včetně umělého ohně apod. - dále souhrnně jen "zábavní pyrotechnika"). Případné udělení svolení objednateli k použití zábavní pyrotechniky v rámci konaného pronájmu v areálu objektu včetně přilehlých pozemků nezbavuje objednatele k splnění následujících kumulativních podmínek:
- v průběhu přípravy a použití zábavní pyrotechniky dodrží objednatel veškeré příslušné právní předpisy (včetně obecních vyhlášek a nařízení), jakož i dodrží veškerá související s tím platná omezení (zejména protipožární, hygienické a bezpečnostní předpisy, povinnost dodržovat noční klid aj.);
- objednatel předem splní veškeré související s tím formální povinnosti, zejména případnou ohlašovací a evidenční povinnost k použití zábavní pyrotechniky, dále zajistí podání příslušné žádosti ve vztahu k veškerým příslušným orgánům a úřadům (obec, požární dozor apod.) o vydání povolení k použití zábavní pyrotechniky, vyplývají-li tyto povinnosti z právních předpisů účinných v čase a místě použití zábavní pyrotechniky;
- použití zábavní pyrotechniky bude realizováno pouze na poskytovatelem předem určeném místě (tj. vyhrazené odpaliště), jež je podrobněji prostorově zaznačeno v mapce, kterou poskytovatel předá objednateli s udělovaným svolením;
- objednatel na svou výlučnou odpovědnost zajistí veškerá potřebná bezpečnostní opatření včetně zamezení přístupu dětí a veškerých ostatních nepovolaných osob k instalované zábavní pyrotechnice; objednatel současně zajistí, aby zábavní pyrotechniku obsluhovala pouze dostatečně poučená svéprávná osoba, je-li to nezbytné pak držitel příslušných oprávnění;
- realizace programu zábavní pyrotechniky bude ukončena nejpozději před 22:00 místního času;
- objednatel řádně uklidí veškerý vzniklý odpad z použité zábavní pyrotechniky, a to především v místě odpaliště, případně i na jiných místech znečištěných zábavní pyrotechnikou objednatele, v opačném případě bude objednateli doúčtován příslušný úklidový poplatek dle platného ceníku poskytovatele;
- Objednatel se zavazuje zaplatit poskytovateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč (slovy: deset tisíc korun českých) za každý jednotlivý případ nedodržení povinností souvisejících s případným použitím zábavní pyrotechniky, jež jsou zakotveny v předcházejících ustanoveních těchto VOP. Tím není dotčeno právo poskytovatele domáhat se po objednateli náhrady případné způsobené školy, dále též případné náhrady finančních či jiných postihů uložených v souvislosti s konanou akcí objednatele.
- Je zakázáno vyhazovat jakékoli předměty z oken pronajatého objektu a znečišťovat okolí objektu.
- Na veškerých venkovních pozemcích a prostranstvích (vč. zastřešených nebo vydlážděných venkovních prostor) pronajatého objektu je zakázáno používat jakékoli vystřelovací papírové konfety, resp. party lafety, a znečišťovat vystřelenými papírky travní a okrasné porosty, jakékoliv další venkovní plochy objektu včetně příjezdových cest, užitkových ploch a vnitřních pěšin objektu.
- Psi a jiná zvířata mohou pobývat v areálech a pronajatých objektech nebo na přilehlých pozemcích až po výslovném schválení poskytovatele, a to na plnou odpovědnost objednatele a hostů, za úhradu, po prokázání nezávadného zdravotního stavu zvířete. Je zakázáno vjíždění, resp. vodění koní po celém objektu, pokud to pro daný objekt není výslovně dovoleno. Poplatek za pobyt zvířat v pronajatých objektech a přilehlých areálech bude součástí ceny uvedené ve smluvní dokumentaci.
- Parkování pro klienty objektu GUALDO není zajištěno. Parkování pro klienty objektu U dědečka včelaře je zajištěno pro jedno osobní vozidlo výhradně na přilehlé a vyznačené parkovací ploše objektu. Nejedná se však o hlídané parkoviště, proto poskytovatel neodpovídá za případné škody či odcizení vozidla nebo věcí ve vozidle. V areálu pronajatých nemovitostí je zakázáno parkování a odstavování kterýchkoli motorových dopravních prostředků na jiných místech než na poskytovatelem vyhrazené parkovací ploše. Není přípustné jakékoliv vjíždění a parkování na travnatých plochách ani zpevněných pěšinách kdekoliv uvnitř areálu objektu.
- Není dovoleno znečišťovat a poškozovat jakékoliv plochy, stěny, sloupy, obklady apod. v rámci všech areálů a objektů, a to jakoukoliv formou, zejména malováním (vč. kříd), natíráním, sprejováním, zatloukáním hřebíků a háčků, rytím apod., mimo k těmto účelům vyhrazená místa, a to jen s předchozím výslovným souhlasem poskytovatele. Malování křídami po dlažbě areálů objektu je přípustné pouze s předchozím souhlasem poskytovatele a výhradně křídami, jež pro tyto účely dodá poskytovatel, a to pouze na místech k tomuto vyhrazených.
- Jakákoliv hudební produkce v rámci veškerých venkovních prostranství areálů a objektů není přípustná. Ozvučení a hudební produkce v rámci vnitřních prostor objektu (zejména během konaných společenských událostí a oslav) může být realizována pouze s předchozím výslovným schválením poskytovatele a jeho akceptace obsahu i míry nazvučení takovéto hudební produkce, a to na plnou odpovědnost klientů.
- Při objednání, resp. pořádání hudebního nebo jiného uměleckého programu nese objednatel plnou odpovědnost za dodržení veškerých právních předpisů s tím souvisejících, zejména předpisů z oblasti ochrany práv duševního vlastnictví.
- V době od 22:00 hod do 6:00 hod místního času jsou klienti povinni bezpodmínečně dodržovat noční klid. V případech opakujících se incidentů rušení nočního klidu, hrubého nebo nemravného chování, může být přistoupeno ze strany poskytovatele k okamžitému zrušení poskytovaných služeb (zejména ubytování dotyčného hosta), tj. k odstoupení od smlouvy bez náhrady. V tomto případě tedy poskytovatel nevrací objednateli žádné, již poskytnuté plnění.
- Při onemocnění nebo zranění klienta nezajišťuje poskytovatel poskytnutí základního ošetření a potřebné pomoci, eventuálně převoz do nemocnice. Náklady s tím spojené hradí v celém rozsahu objednatel a příslušný host.
III.
Ubytovací řád
- Veškeré ubytované osoby jsou povinny řídit se tímto ubytovacím řádem, rovněž i ustanoveními předchozích částí těchto VOP, dále pak vyvěšenými protipožárními směrnicemi, provozními řády jednotlivých zařízení, jakož i pokyny recepce a personálu hotelu a restaurace. VOP a ubytovací řád tvoří jeden celek. V případě, kdy bude ustanovení stejného významu uvedeno jak ve VOP, tak v ubytovacím řádu, platí, že práva a povinnosti plynoucí z tohoto duplicitního ustanovení jsou vymahatelné pouze jednou.
- Ubytovací služby pronajatého objektu může využívat pouze taková osoba, která je za tímto účelem řádně přihlášena u poskytovatele. V rámci přihlašovací povinnosti je ubytovaná osoba povinna předložit platný občanský průkaz nebo platný cestovní pas, případně jiný formální osobní doklad totožnosti, obsahující osobní údaje ubytovaného, sloužící k ověření totožnosti ubytovaného. Na základě jeho předložení a vyplnění registračního formuláře je host zapsán a ubytován.
- Objednatel, resp. klienti, tímto udělují souhlas poskytovateli se zpracováním a uchováním svých osobních údajů v rozsahu poskytnutých údajů, a to za účelem poskytnutí ubytování a evidence hostů ve smyslu zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích a zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákon. Bližší povinnosti hosta a ubytovatele, ohledně vedení evidenční knihy, resp. domovní knihy, jsou stanoveny shora uvedenými právními předpisy.
- Informační systém vydá ubytovanému hostu (objednateli) ihned (po předchozí úhradě/přihlášení) do mobilní aplikace číslo pokoje/apartmánu, tedy digitální klíč od sjednaného pokoje/apartmánu, a potřebné informace vedené s ubytováním hosta.
- V den příjezdu je pokoj/apartmán ubytovanému hostu (objednateli) k dispozici od 15:00 hod. V den odjezdu je ubytovaný host (objednatel) povinen pokoj/apartmán řádně odhlásit nejpozději do 10:00 hod. Pozdější uvolnění pokoje povoluje zaměstnanec poskytovatele; je třeba o něj požádat nejméně jeden (1) den předem. Za tento úkon může být účtován poplatek.
- Veškeré ubytované osoby, resp. jejich návštěvy, jsou povinny dodržovat zásady hygieny, čistoty a pořádku ve všech prostorách, kam mají přístup, a šetrně nakládat s veškerým inventářem (vnitřním i venkovním) pronajatého objektu.
- Host je povinen v objednávce nebo e-mailem na info@nehotel.cz před příjezdem do objektu upozornit poskytovatele na své případné zdravotní problémy (invalidita, poškození zraku, sluchu apod.). Tato informace může pomoci zabezpečit v případě potřeby lékařskou pomoc či snadnou evakuaci hostů v případě požáru či jiných vážných havárií.
- Užívání zařízení předmětu pronájmu je zakázáno osobám postiženým infekčními nemocemi.
- Veškeré vnitřní prostory a pokoje objektů jsou přísně nekuřácké včetně všech přilehlých prostranství a sportovně relaxačních zařízení. Vyhrazená místa ke kouření jsou vyznačena. Mimo takto vyznačená místa je přísně zakázáno kouřit a odhazovat nedopalky. V případě porušení tohoto zákazu má poskytovatel právo účtovat hostům smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč (slovy: dvacet tisíc korun českých) za ohrožení požární bezpečnosti a hloubkové čištění prostor.
- Při odchodu z pokoje/apartmánu je ubytovaný povinen uzavřít veškerá okna, dveře, vodovodní uzávěry, zhasnout světla v pokoji/apartmánu a jeho příslušenství.
- V případě, že si host přeje prodloužit svůj pobyt a jeho pokoj je již rezervován pro jiného hosta, není poskytovatel povinen automaticky prodloužit jeho pobyt. Je-li volný jiný pokoj, může jej hostovi nabídnout.
- Cenné věci a větší finanční obnosy jsou hosté povinni zabezpečit vlastními prostředky. Poskytovatel nepřebírá odpovědnost za cenné věci, které si host nezajistil sám dle svého uvážení.
- Případné návštěvy na pokojích/apartmánech může ubytovaný přijímat jen se souhlasem poskytovatele, resp. pracovníka recepce v době od 6:00 hod do 22:00 hod místního času. Návštěva musí být vždy řádně hlášena na e-mail info@nehotel.cz.
- Ubytovaný host bez předchozího výslovného povolení poskytovatele nesmí používat jakékoliv vlastní elektrické spotřebiče, vyjma drobných spotřebičů sloužících k osobní hygieně, příp. notebooků a nabíjecích adaptérů pro drobnou elektroniku, za podmínky jejich odpovídajícího technického stavu a řádného použití.
- Z důvodu bezpečnosti mohou být společné i veřejné prostory pronájmu snímány kamerou. V souladu s rozhodnutím Úřadu pro ochranu osobních údajů jsou záznamy z kamery uchovávány nejdéle po dobu tří (3) dnů.
- Každý ubytovaný host je – mimo již výše uvedeného – zejména dále povinen:
- řádně uhradit cenu za pronájem dle platného ceníku nebo uzavřené smlouvy;
- řádně užívat prostory určené k pronájmu, dodržovat pořádek a čistotu ve všech prostorách určených k pronájmu, resp. konané akce, před ukončením pronájmu, resp. akce uvést užívané prostory do původního stavu;
- chránit veškeré vybavení a zařízení pronajatého objektu proti poškození;
- bez průtahů oznámit potřebu provedení oprav v prostorách určených k pronájmu, společných prostorách nebo na jiných částech předmětu/ů pronájmu;
- bezodkladně oznámit poškození nebo škodu, kterou host na předmětu pronájmu způsobil;
- zavřít (uzamykání zajistí elektronický zámek) při odchodu veškeré vchodové dveře, včetně hlavních vstupních dveří hotelu.
- Host nesmí – mimo již výše uvedeného – bez souhlasu poskytovatele zejména:
- provádět jakékoliv podstatnější změny v prostorách určených k pronájmu;
- odnášet jakékoliv vybavení a zařízení z pronajatých nebo společných prostor;
- přenechat prostory určené k pronájmu jiné osobě;
- neoprávněně přijímat návštěvy v prostorách a areálech určených k pronájmu bez jejich řádné registrace;
- uvádět adresu objektu s prostory určenými k pronájmu jako místo svého bydliště/podnikání;
- nosit v celém areálu objektu střelnou zbraň, střelivo, výbušniny nebo je jinak přechovávat ve stavu umožňujícím jejich okamžité použití;
- držet, vyrábět nebo přechovávat omamné nebo psychotropní látky nebo jedy, nejde-li o léčiva, jejichž užívání bylo hostu předepsáno lékařem;
- vnášet nebo vypouštět do objektu jakákoliv zvířata včetně domácích mazlíčků (zejm. psy, kočky, koně, hady, ještěrky, ptáky, křečky, jiné hlodavce apod.); ve výjimečných případech – vždy však s předchozím výslovným schválením poskytovatele – mohou v areálu objektu pobývat psi (za splnění veškerých veterinárních náležitostí s tím spojených, tj. zvíře musí být řádně očkované).
IV.
Reklamace, společná a závěrečná ustanovení
- Objednatel má právo na reklamaci, jestliže poskytovaný pronájem nebyl poskytnut v dohodnutém rozsahu, termínu nebo kvalitě. Reklamaci služeb poskytnutých poskytovatelem je objednatel povinen uplatnit bez zbytečného odkladu v písemné formě u poskytovatele. Reklamaci je možné zaslat i na email: info@nehotel.cz
- Objednatel je zejména povinen veškeré svoje výhrady a připomínky neprodleně sdělit poskytovateli (tj. uplatnit ihned) tak, aby mohla být včas uskutečněna náprava na místě a tyto nedostatky/závady odstraněny. Opomene-li objednatel z vlastní viny poukázat na nedostatek, nemá nárok na slevu. Pokud by nebyla připomínka nebo závada (řádně a včas nahlášená objednatelem) odstraněna, je zapotřebí sepsat příslušný zápis a dohodu mezi oběma stranami.
- Případné stížnosti klientů, reklamace a návrhy na zlepšení činnosti pronájmů, přijímá vedení poskytovatele.
- Uvedení osobních údajů objednatele a přítomných hostů (dále jen "osobní údaje") ve smlouvě/ubytovacím formuláři je podmínkou pro splnění závazků poskytovatele vyplývajících ze smlouvy. Osobní údaje budou zpracovány poskytovatelem, resp. jím pověřenými zpracovateli, v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen "GDPR") a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění.
- Osobní údaje v rozsahu jméno a příjmení, adresa (vč. elektronické) objednatele, budou dále použity pro zasílání obchodních nabídek poskytovatele, dokud s tím příslušný subjekt údajů nevysloví nesouhlas písemnou formou.
- Poskytnuté osobní údaje budou zpracovány poskytovatelem i zpracovatelem manuálně, v elektronické i tištěné formě. Poskytnuté osobní údaje zákazníka mohou být zpřístupněny zaměstnancům poskytovatele a pověřenému zpracovateli. V případě, že jsou osobní údaje zpracovávány na základě souhlasu, má subjekt údajů právo souhlas se zpracováním jeho osobních dat kdykoli písemnou formou odvolat.
- Právní vztahy, jakož i další záležitosti vysloveně neupravené těmito VOP a uzavřenou smlouvou, se řídí platnými právními předpisy České republiky. Pro právní vztahy výslovně neupravené platí příslušná ustanovení občanského zákoníku v platném znění.
- Veškeré eventuální spory vzniklé v souvislosti s poskytováním služeb, tj. vyplývající ze vzájemného smluvního vztahu, přímo ze smlouvy nebo na ni navazující, které by se smluvním stranám nepodařilo vyřešit vzájemným smírným jednáním, bude rozhodovat věcně a místně příslušný soud na území České republiky dle sídla poskytovatele.
- Objednatel a přítomní hosté jsou povinni dodržovat ustanovení těchto VOP a souhlasí s plněním povinností, resp. uložením sankcí podle těchto VOP. V případě, že je objednatel nebo host poruší, má poskytovatel právo od sjednaných smluv o pronájmu odstoupit bez náhrady i před uplynutím dohodnuté doby, aniž by z toho vyplývala povinnost hradit objednateli případné škody.
- Stížnosti a návrhy na zlepšení činnosti pronájmů přijímá vedení poskytovatele.
Klienti jsou povinni se bezpodmínečně řídit těmito VOP a dále i všemi provozními řády, směrnicemi a pokyny, které upravují provoz areálu, objektu, zejména v souvislosti s jejich bezpečností, hygienickými a požárními předpisy.
Tyto VOP se vztahují na každou smlouvu o poskytnutí pronájmu movitých a nemovitých věcí uzavřenou mezi poskytovatelem a objednatelem rovněž prostřednictvím internetových stránek nacházejících se na webové adrese www.nehotel.cz.
Tyto VOP tvoří nedílnou součást každého smluvního vztahu.
Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto VOP měnit a doplňovat. Případné změny a doplňky VOP se nebudou vztahovat na již uzavřené smluvní vztahy.
Eventuální neplatnost jednotlivých ustanovení VOP a smlouvy nemá vliv na celkovou platnosti VOP a smlouvy, tedy veškerých ostatních a platných ustanovení.
Veškeré informace o zásadách a postupech při zpracování osobních údajů jsou uvedeny na Pravidla odchrany soukromí.
Nedílnou součástí těchto VOP jsou platební podmínky dostupné na Platební podmínky.
Součástí těchto VOP je rovněž vzorový formulář k odstoupení od smlouvy určený objednatelům – spotřebitelům dostupný zde Formulář odstoupení od smlouvy.
Tyto VOP a ubytovací řád vstupují v platnost a účinnost dne 01.08 2023 a vztahují se na veškeré pronájmy poskytované od tohoto data.
______________________________
GEOKEY s. r. o.
Martin Šteffan, jednatel